Je kunt de geschiedenis van mayonaise niet vertellen zonder het verhaal van Hellmann te vertellen. Op zijn veertiende was de jonge Richard Hellmann al bezig zijn liefde voor eten te koesteren als leerling bij zijn locale kruidenier in Duitsland, waar hij vandaan kwam. Maar pas toen hij naar New York City verhuisde, vond hij het echte succes.
1913
Het was hier dat Richard zijn vrouw, Margaret ontmoette, die toevallig de dochter was van twee deli-eigenaren. En in 1913 realiseerden Richard en Margaret hun droom om een winkel te beginnen en de Hellmann's Delicatessen werd geboren. 1913 De delicatessenzaak van Richard Hellmann - waar Hellmann's mayonaise ontwikkeld zou worden - opende haar deuren in het hart van New York: Columbus Avenue in Manhattan. Hier begon Richard met het ontwikkelen van zijn legendarische mayonaise. Potten werden tot de rand gevuld met heerlijke ingrediënten; metzorg geselecteerd om een authentieke smaak te krijgen met romige textuur.
1920
Onze delicatessenwinkel opende zijn deuren in het hart van New York City, op Columbus Avenue in Manhattan. Richard begon zijn beroemde mayonaise te maken, met potten gevuld tot de rand met een heerlijke, romige mix van zorgvuldig gekozen ingrediënten. Trots op zijn product knoopte Richard zijn signatuur-blauwe lint om de potten Mayonaise. Vandaag nog steeds het kenmerk van Hellmann's.
1925
Oorspronkelijk werden er twee versies van het recept verkocht, en om ze te onderscheiden, deed Hellmann een blauw lint om één van de potten. Hij geloofde dat zijn creatie de beste mayonaise ooit was. En zijn klanten dachten er net zo over. Het kenmerkende blauwe lint op de mayonaise potten is vandaag nog steeds het symbool van Hellmann's.
1927
Postum Foods (later Best Foods) nam het merk Hellmann's over in 1927. In die tijd was Hellmann's niet de enige commerciële mayonaise op de markt. In Californië had Best Foods een populaire mayonaise, terwijl Hellmann's ten westen van de Rocky Mountains de favoriet was. Omdat Hellmann's zo'n trouwe aanhang had, besloot Postum Foods beide merknamen te behouden. Tot op de dag van vandaag wordt Best Foods Mayonaise nog steeds verkocht ten westen van de Rockies, terwijl Hellmann's ten oosten ervan wordt verkocht.
1931
Richard Hellmann's trots, de Hellmann's Blue Ribbon Mayonaise, werd de best verkochte mayonaise in de Verenigde Staten
EARLY 1960's
1960's
Geïnspireerd door het ongelooflijke succes in de Verenigde Staten, ging Hellmann's in de jaren '60 internationaal toen ze begonnen te adverteren in Europa. Hellmann's ongelooflijke smaak en romige textuur werden nu geïntroduceerd in nieuwe delen van de wereld.
1970's
Hellmann's expansie stopte daar niet! In de jaren 1970 werd het merk Hellmann's geïntroduceerd in vijf nieuwe landen: Portugal, Spanje, Brazilië, Argentinië en Colombia.
1987
Het meest iconische mayonaisemerk ter wereld kwam in 1987 met twee van zijn bekendste slogans die nog steeds populair zijn: 'Bring out the Hellmann’s' en 'Bring out the best.
2000
2000
Unilever verwierf de merken Hellmann's en Best Foods in 2000, en ze maken nog steeds deel uit van de Unilever-familie!
2014
Wereldwijd worden er elk uur 20.000 verpakkingen verkocht. En nu meer dan 100 jaar na de oprichting, is dit fantastische merk ook verkrijgbaar in Nederland. Eindelijk!!!
2017
Hellmann's mayonaise groeit uit tot een wereldwijd begrip. Het duurde dan ook niet lang voordat Hellmann’s uitgeroepen werd tot ‘s werelds nummer 1 mayonaisemerk*, dankzij haar onmiskenbare smaak.
2020
Om in te spelen op veranderende eetgewoonten in Nederland, lanceerde Hellmann’s in 2020 zijn Vegan Mayo. Dit plantaardige alternatief voor de traditionele, smaakvolle Hellmann’s mayonaise is vrij van eieren en gluten, en is de perfecte aanvulling op veganistische sandwiches, salades en groenteburgers.
2022
Hellmann's breidde in 2022 zijn mayonaisesmaken uit met de introductie van nieuwe Spicy Mayonaise. Gemaakt met echte, eenvoudige ingrediënten, geeft deze nieuwe condiment wraps, sandwiches, burgers en dips een pittige twist.
2024
Hellmann's heeft zijn mayonaisesmaken uitgebreid met de introductie van nieuwe Hellmann's Chili en Hellmann's Truffel. Deze nieuwe condimenten geven wraps, sandwiches, burgers en dips een pittige twist.
Meer verhalen van Hellmann's
Duurzaamheid, een Prioriteit voor Hellmann’s
Verantwoord en Duurzaam: Hellmann’s Toewijding aan Eerlijke Ingrediënten en Milieuvriendelijke Producten
BBQ tijd! Of je nu gas of kolen gebruikt, BBQ-expert deelt tips voor de perfecte grill. Ontdek de beste kruiden, marinades, en gereedschap voor een smaakvolle en veilige BBQ-ervarin