OVER ONS
We bring out the real taste
We bring out the real taste
Als leerling ontwikkelde Richard Hellmann op zijn veertiende al een grote liefde voor eten. Maar hij werd er pas echt succesvol mee toen hij naar New York verhuisde.
Het was hier dat Richard zijn vrouw, Margaret ontmoette, die toevallig de dochter was van twee deli-eigenaren. En in 1913 realiseerden Richard en Margaret hun droom om een winkel te beginnen en de Hellmann's Delicatessen werd geboren.
De delicatessenzaak van Richard Hellmann - waar Hellmann's mayonaise
ontwikkeld zou worden - opende haar deuren in het hart van New York: Columbus
Avenue in Manhattan. Hier begon Richard met het ontwikkelen van zijn legendarische
mayonaise. Potten werden tot de rand gevuld met heerlijke ingrediënten; met
zorg geselecteerd om een authentieke smaak te krijgen met romige textuur.
Met Margaret perfectioneerde Richard het recept tot ze vonden dat dit echt de allerbeste mayonaise ooit was.
Trots op zijn product knoopte Richard zijn signatuur-blauwe lint om de potten mayonnaise.
Vandaag de dag nog steeds het kenmerk van Hellmann's.
Wereldwijd worden er elk uur 20.000 verpakkingen verkocht. En nu meer dan 100 jaar na de oprichting, is dit fantastische merk ook verkrijgbaar in Nederland. Eindelijk!!!
Hellmann's mayonaise groeit uit tot een wereldwijd begrip. Het duurde dan ook niet lang voordat Hellmann’s uitgeroepen werd tot ‘s werelds nummer 1 mayonaisemerk*, dankzij haar onmiskenbare smaak.
* Source Euromonitor International Limited;Packaged Foods 2017 edition, retail value sales, umbrella brand name classification (includes all Hellmann's and Best Foods brand sales) 2016 data